Jzyk polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Jzyki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF cieki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Wicej
Start arrow Wydarzenia arrow Obchody Święta Konstytucji 3 Maja
Obchody Święta Konstytucji 3 Maja Drukuj
Wpisał: Barbara Budna   

28 kwietnia 2017 r. ryńscy gimnazjaliści wzięli udział w uroczystym apelu, zorganizowanym dla uczczenia 226 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Krótką historię tego doniosłego dla Polski i Europy wydarzenia zaprezentowali w formie pokazu multimedialnego uczniowie SP, których przygotowała p. Teresa Jankowska. Następnie uczniowie gimnazjum z klas drugich, III C, I A i I B pod opieką p. Barbary Budnej przedstawili inscenizację „Reduty Ordona” Adama Mickiewicza. Na szczególne uznanie zasługuje poruszająca recytacja wiersza w wykonaniu Maćka Tarasewicza, Diany Tomaszewicz, Kuby Leonika, Bartka Mścichowskiego i Kamila Samoraja. Wielkie wrażenie na widzach wywarły sceny walki o redutę oraz przemarsz wojsk rosyjskich. Przedstawieniu towarzyszyły efekty wizualne i dźwiękowe, które przygotowali Marcel Mikosza, i Michał Bojarski. Piękną dekorację wykonała p. Renata Jodko, zaś rekwizyty to dzieło p. Elżbiety Rudnik.
W tym dniu, w związku z  obchodami Święta Konstytucji 3 Maja, w naszym mieście na nabrzeżu Jeziora Ryńskiego, miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Z inicjatywy p. Barbary Budnej, przy współpracy dyrekcji Gimnazjum oraz pracowników RCK, został zorganizowany happening pod hasłem: „Wszyscy w Rynie tańczą poloneza”.  Najpierw pokaz tego tańca zaprezentowali uczniowie z klasy III A, których przygotowała p. Elżbieta Rudnik, a następnie nauczyciele, uczniowie i goście zatańczyli poloneza pod wodzą p. Małgorzaty Buczyńskiej.  Imprezę poprzedziła wielka akcja promocyjna – gimnazjaliści zapraszali mieszkańców Rynu do wspólnego świętowania, wręczając ulotki i biało – czerwone kotyliony. Mamy nadzieję na kontynuowanie tej inicjatywy w latach następnych.

 

Image

 

Image 

 

 

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »